Website Technopolis grondig vernieuwd

Moeten we Technopolis nog voorstellen? Allez oké dan. Technopolis is het Vlaamse doe-centrum voor wetenschap en technologie in Mechelen. Daar kan je volop experimenteren en zie je wat de wetenschap voor de mens en z’n dagelijks leven betekent.

Alleen overtuigde hun oude website niet meer. Een duidelijker en moderner jasje drong zich op.

Ons concept

Wat je bij Technopolis kunt zien en doen, is enorm. Onze grootste uitdaging was het aanbod structureren. Dit deden we door te vertrekken vanuit de drie belangrijkste doelgroepen:

Technopolis doelgroep selectie

Het aanbod van meer dan 1500 activiteiten en tentoonstellingen hebben we voorzien van “slimme tags”. Die vereenvoudigen het gericht navigeren en dankzij de “tegel-weergave” in een horizontale slider kunnen we blijven inspireren en je kennis laten maken met andere aspecten uit het aanbod.

De pagina structuur is telkens opgebouwd uit 3 grote blokken

  • informeren over de activiteit en wat je er van opsteekt
  • overtuigen om mee te doen of op bezoek te komen
  • praktische informatie voor een bezoek
Technopolis3kopie

Het hele concept van de website sluit naadloos aan bij de beleving van je bezoek. Zowel bij je zoektocht naar een interessante uitstap als na je bezoek nemen we je mee in  de inspirerende wereld van technologie en wetenschap.

Technopolis2

De website heeft niet enkel als doel om je kennis te laten maken met technologie en wetenschap, het is een strategische marketingbenadering en draagt dankzij datacaptatie rechtstreeks bij aan de doelstellingen van de organisatie.

Daarvoor integreerden we oa het bestaande e-mailmarketing systeem en CRM naadloos doorheen de hele website.


Klant

Flanders Technology International

Onze rol

strategie, concept, UX, design, front-end ontwikkeling en Umbraco CMS back-end integratie

Bezoek de website

www.technopolis.be


Like what you see? Share your love.

Pieter

Is je website verouderd en heb je nood aan gericht advies?

Contacteer Tom voor een vrijblijvend gesprek.

Dit kan je ook wel interesseren

Ready to Ride

De parkingsites van BESIX Park

We creëren relaties in een digitale wereld

Content marketing anno 2016: waar je op moet letten