Intensieve samenwerking met zicht op Europa

Intensieve samenwerking met zicht op Europa

Ken jij Joostshop? Joostshop is een webshop in truck accessoires, ook wel ‘gegarandeerd de goedkoopste in truck accessoires’. Daarnaast heeft Joost twee populaire truck stops aan Belgisch-Nederlandse grens. Sinds ruim 40 jaar een begrip bij vrachtwagenchauffeurs.

Joostshop heeft als doel alle truckers in West-Europa te bereiken, bij hen top of mind te worden en meer omzet te genereren. Daarnaast wil Joostshop, achter de schermen van hun webshop, ook efficiënter werken.

Joostshop

Marbles en Joostshop werken intensief samen om deze pittige uitdagingen te realiseren.

In ‘t kort, Marbles helpt Joostshop:

  • bij het creëren van een relatie tussen hun merk en truckers zodat ze de referentie worden voor truck accessoires in West-Europa.
  • met het benutten van de digitale opportuniteiten van hun webshop, die een minimale operationele impact hebben op het bedrijf, zodat ze daarmee een voortdurende groei realiseren.
Dit doen we in 4 stappen:
  1. een nieuwe en stabiele webshop in SEOshop ontwikkelen
  2. de webshop koppelen aan verschillende platformen voor een optimale orderverwerking
  3. social media kanalen actief en doelgericht onderhouden
  4. nog meer marketing inspanningen uitrollen zoals linkbuilding, e-mailmarketing, aankoopacties verspreiden en online adverteren.

We werken samen op commissiebasis. Dat betekent dat hoe meer omzet Joostshop genereert, hoe meer graantjes Marbles ervan meepikt. Een enorme motivator voor ons team, en daar plukt Joostshop dan weer de vruchten van. Win-win!

Joostshop2

Vlotter werken met SEOshop

De grootste verandering was de ontwikkeling van een gloednieuwe webshop. De oude bestond al ruim 10 jaar. Samen met de bestellingen, stapelden de technologische beperkingen van het oude platform zich gestaag op.

Per order was er een hoop werk. De order afdrukken, de besteller handmatig mailen, de bestelling kopiëren in een database… Ook was het beheer van 1700 producten in het cms een omslachtige klus.

Hoog tijd voor wat automatisering.

Zaakvoerder Tom Herrijgers: “We zijn aan de slag gegaan met SEOshop. Dit platform is snel opgezet, de backend is overzichtelijk en de gebruikersaccount is volledig. Zo volgt de besteller online de status van zijn bestelling op en kan hij zijn product eenvoudig retourneren. Doorslaggevend was echter de meertaligheid. Het is mogelijk om binnen één shop één product in 3 talen aan te bieden.”

Onze aanpak:
  • analyse van de huidige website
  • opzet SEOshop in de huisstijl van Joostshop
  • migratie van 1700 producten in 3 talen
  • integratie betalingsplatform
  • uitvoerig testen

Bij de lancering van de nieuwe webshop hebben we Celine van Oosterum, die verantwoordelijk is voor Joostshop, intensief begeleid: “Het was even wennen, logisch, maar nu gaat het super vlot en is het per order veel minder werk. Een wereld van verschil!”

De resultaten (gemeten tussen 1 juli en 30 november 2015):
  • Stijging van de omzet met 26%
  • 26% meer bezoekers op de website
  • 10% meer conversies
  • Sterk verminderde downtime van de website: 8 minuten vs 11 uur (!)

Samen met de lancering van de nieuwe webshop lanceerden we ook een facebookpagina voor Joostshop. Die wordt vlotjes geliked. Begin februari zaten we al aan 1000 likes, zonder advertentiecampagnes.


Klant

All Rest nv

Onze rol

strategie, concept, design en ontwikkeling, social, advertising

Bezoek de website

www.joostshop.com


Wil je graag meer omzet halen uit je online verkopen?

We leggen je graag uit hoe onze ervaring hiertoe kan bijdragen.

Dit kan je ook wel interesseren

De parkingsites van BESIX Park

Intensieve samenwerking met zicht op Europa

Engage on a human level

Dit was From The Front 2016