Sirvo, een totaaloplossing voor zorgbedrijven, in de markt zetten

De bezielers van Sirvo hebben een bijzonder warm doel voor ogen: de administratie in een zorgbedrijf verlichten zodat de zorgverlener meer kwalitatieve tijd kan investeren in mensen met een beperking. Dat doet Sirvo door de zorgverleners en alle informatie die nodig is voor de zorg samen te brengen. Het is een totaaloplossing die de organisatie verbindt. Intern en extern.

Sirvo is een product van X-plus en wordt verdeeld door Acom, twee bedrijven die gespecialiseerd zijn in IT. Een partij die dus prima in staat is om zijn digitale communicatie zelf uit te voeren. Onze opdracht was dan ook om een scherpe positionering te ontwikkelen en de interesse van de doelgroep te wekken.

IMG_9772
Onze aanpak
  • Een “go-to-market” strategie ontwikkelen
  • Huisstijl creëren met logo, baseline en boilerplate
  • Website ontwerpen + copywriting
  • Leave behind maken

Het DNA van Sirvo aanraken en vastleggen

De oorspronkelijke naam van Sirvo was X-plus, maar dat klinkt te technisch. En vermits de doelgroep niet graag met IT bezig is en het product ook niet als een computerprogramma wilt overkomen, stelden we voor om op zoek te gaan naar een nieuwe naam. Die moest voldoen aan 3 criteria:

  • internationaal klinken
  • niet beperkend zijn voor wat het doet of gaat doen
  • het moet zorg en efficiëntie uitstralen

De naam Sirvo won het van Hodian en Empathi.

Sirvo-moodboards

Voor het logo werkten we een moodboard uit met felle kleuren, omdat de naam op zich zacht is. Samen met de baseline moest het duidelijk zijn dat het om oplossing voor het beheer van de administratie gaat, maar dat de focus op de zorg ligt.

De boilerplate is een beknopte presentatie van het bestaansrecht van Sirvo, wat het is en wie er achter zit.

Sirvo-logo2

Een digitale identiteit creëren

Nadat de huisstijl bepaald was, kon de website er niet snel genoeg zijn. De klant stelde een standaard template van Sitefinity voor, maar dat was buiten de visie en strategie van Marbles gerekend.

De website moet uitstralen waar Sirvo voor staat: meer tijd willen creëren voor de cliënt. De zorg komt op de eerste plaats, niet het product. Wij maakten dan ook een design en websitestructuur gebaseerd op die informatie. Daarbij was een extra interview met de klant over de functionaliteiten van Sirvo nodig om alles naar een hoger niveau te tillen. We namen ook zelf foto’s op locatie, omdat stockfoto’s niet aanspreken en niet authentiek zijn.

De homepagina is een lange onepager opgebouwd uit antwoorden op de belangrijkste vragen die de doelgroep heeft:

  • waarom doet Sirvo wat het doet?
  • wat is Sirvo?
  • hoe werkt Sirvo?
Sirvo

Daarnaast vind je een testimonial en call to action om een afspraak te maken met als doel bezoekers te overhalen om een demo van Sirvo aan te vragen of gewoonweg contact op te nemen.

Leave behind

In Vlaanderen bestaan er zo’n 800 zorgbedrijven voor mensen met een beperking. Sirvo wil er binnen 3 jaar 100 als klant hebben. De website, een demo, maar ook een leave behind moet bedrijven overtuigen van de meerwaarde van Sirvo. Hiervoor werd de huisstijl bewaard en de content uit de boilerplate en van de website lichtjes herwerkt.

2015-08-07_Marbles_Sirvo_

Like what you see? Share your love.

Pieter

Ben je een start-up en op zoek naar een go-to-market strategie?

Give me a call & let's talk!

Dit kan je ook wel interesseren

Brand zkt. visie

De parkingsites van BESIX Park

We creëren relaties in een digitale wereld

Tijd besparen op het werk? Dat doe je zo.