Digitale strategie met focus op verhalen

vzw Kinderkankerfonds

Vzw Kinderkankerfonds is de grootste vzw van ons land en zet zich in voor een betere levenskwaliteit van kinderen met kanker en hun gezinnen. Het verhaal van vzw Kinderkankerfonds begon al in 1986, waardoor de website ondertussen wat verouderd was. Hoog tijd dus voor iets nieuws! Een mooi initiatief vraagt om een mooie website die gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en aantrekkelijk is.

De opdracht

De website van vzw Kinderkankerfonds moest een nieuw jasje krijgen, en liefst één dat perfect aansluit bij de identiteit van de organisatie. Geen harde, commerciële aanpak dus, maar een digitale strategie van A tot Z die de verschillende initiatieven op een gevoelsmatige manier in kaart brengt.

Het resultaat

Doordachte structuur

Om het overzicht niet te verliezen, vertrokken we vanuit een overzichtelijke structuur, zodat het makkelijk navigeren is. Per project vind je gerelateerde items terug, en een duidelijke call to action.

Design met focus op verhalen

Vzw Kinderkankerfonds organiseert ieder jaar een aantal activiteiten voor kinderen en gezinnen die in aanraking komen met kanker. Daarnaast hebben ze projecten die continu doorlopen. Aan die projecten en activiteiten hangen steeds mooie verhalen die we in de kijker zetten. Door op de verschillende pagina’s met een mix van foto’s en een kleurrijke tegelstructuur te werken, krijgen bezoekers een beter beeld van waar de organisatie écht om draait.

kkf_mac

Krachtige copywriting

Een visueel design is mooi. Maar het wordt nóg mooier als dat design ondersteund wordt door krachtige copywriting. Denk aan teksten die de bezoeker bij de hand nemen en hem meenemen in het verhaal. Geen informatie over de ziekte, maar getuigenissen, ervaringen en informatie over de verschillende projecten en initiatieven.

Mee met de tijd

Om het digitale plaatje van vzw Kinderkankerfonds helemaal te laten kloppen, werd de ‘Steun ons’-pagina vernieuwd. Daarop vond je eerder ook al een overzicht van de verschillende manieren waarop je de vzw kon steunen. Wat nieuw is, is dat je nu ook online een gift doet. Zomaar een bedrag of voor een bepaald initiatief. Lekker makkelijk, toch?

Een agenda om niets te vergeten

Tal van vrijwilligers zetten zich dag in dag uit in voor kinderen met kanker. Om élk initiatief in the picture te zetten, werd een agenda aangemaakt. Die geeft een duidelijk overzicht van alle lopende acties die georganiseerd worden ten voordele van vzwKinderkankerfonds.

kkf_ipad

Klant

vzw Kinderkankerfonds

Onze rol

Strategie, wireframes, design, copywriting en ontwikkeling

Bezoek de website

www.kinderkankerfonds.be


Pieter

Wil je samen met ons een sterk resultaat neerzetten?

Neem contact op voor een vrijblijvende babbel. De koffie staat klaar!

Dit kan je ook wel interesseren

Communicatie met focus op het vinden van zorg

De jongerenvakanties van Kazou zijn freaking awesome, maar…

Non-profit kiest voor Marbles

Tijd besparen op het werk? Dat doe je zo