Het appeltje voor de dorst nog net wat sappiger maken

“Spaargeld brengt niets meer op.” Alle kranten staan er vol van. Daar moeten we iets aan doen, hebben ze bij Argenta – dé spaarbank bij uitstek – gedacht.

Case "Argenta"- Marbles

Om mensen te overtuigen en warm te maken voor een afspraak op kantoor lanceert Argenta de campagne ‘Spring eens binnen’.

Klanten in beweging brengen

Argenta telt 1,6 miljoen klanten waarvan de meerderheid er alleen een spaarrekening heeft. Alleen biedt Argenta veel meer dan dat. Bij Argenta kan je ook bankieren en beleggen. En precies dat wil de bank duidelijk maken door bestaande, maar ook niet bestaande, klanten uit te nodigen voor een vrijblijvende babbel op kantoor. Argenta gelooft dat klanten, met hun financiële advies, meer profijt halen uit beleggen dan uit hun spaarcenten.

Spring eens binnen

Om mensen hiervan te overtuigen en warm te maken voor een afspraak op kantoor lanceert Argenta de campagne ‘Spring eens binnen’, in samenwerking met advertising agency 10 en Marbles. 10 is verantwoordelijk voor de strategische denkoefening en de realisatie van de radio- en tv-spot, terwijl Marbles de campagnesite realiseerde.

Wat hebben we juist gedaan?

  • UX: De bouwstenen van de site uitgetekend met focus op laagdrempeligheid. In een paar stappen moet je een afspraak kunnen maken.
  • Design: De site er uitnodigend laten uitzien, dat je goesting krijgt om even langs te komen.
  • Development: Een lekkere webervaring ontwikkelen, dat je probleemloos van de ene naar de andere stap navigeert zowel op een smartphone als op een computer. De website is gekoppeld aan Google Maps zodat de bezoeker eenvoudig de dichtstbijzijnde kantoren vindt op basis van zijn postcode, straat of plaatsnaam.

En dat in één week tijd. Het moest snel gaan. Maar wij zijn niet vies van sprintjes. Springeensbinnen.be blijft tot eind 2015 online. Een campagnesite, weet je wel.

Pieter

Benieuwd naar wat we voor jouw merk of organisatie kunnen betekenen?

Neem contact op voor een vrijblijvende babbel. De koffie staat klaar!

Dit kan je ook wel interesseren

Website Technopolis grondig vernieuwd

Campagne voor de grootste hogeschool van Vlaanderen

Over ons

Marbles scrumt 2.0