Brand zkt. visie

AMATE Wonen, leven, genieten zonder zorgen

Amate: een zorgorganisatie met vijf woonzorgcentra in en rond Antwerpen, die wonen en welzijn voorop stellen.

Als je wat ouder bent en wat meer zorg nodig hebt, is een warme thuis goud waard.

De medewerkers van Amate verlenen zinvol, weloverwogen en steeds in overleg met de bewoner de beste zorg.

amate

Uitdaging

Amate wil

  • de referentie op vlak van kwaliteitszorg zijn
  • met zijn visie op zorg voorloper zijn in ethische dilemma’s
  • de meest gegeerde werkgever in de sector worden

De opdracht

Toonaangevend worden is groeien. Dit deed Amate door 5 woonzorgcentra samen te brengen die dezelfde normen en waarden delen. Samen schakelden ze Marbles in om één overkoepelende visie te creëren en dat naar de buitenwereld te communiceren.

‘Vertaal de visie van Amate op zorg’.

Amate bereidde zich voor door een boomstructuur uit te werken waarin alle details van hun visie en missie aan bod kwamen. Een bijzonder waardevol document, maar het zwaartepunt lag te veel bij de organisatie Amate.

Of Marbles hiermee verder kon? Nee, niet op deze basis.

Amate-case3

En de doelgroep overtuigen van de kwaliteit van Amate doen we niet met organisatiegerichte visieteksten. Dit werkt averechts. Maar om een nieuwe marketingtechniek door te voeren, moest ook de denkwijze van de organisatie wijzigen. Een pittige uitdaging.

Nieuwe denkoefening maakte het verschil

Om de boodschap van Amate op een goede manier tot bij de doelgroep te brengen, hadden we extra informatie nodig om een nieuwe overkoepelende visie te creëren. Daarvoor organiseerden we intensieve individuele workshops met de 6 directeurs van Amate.

Amate-case4

Die verschillende invalshoeken goten we in één marketingstrategie.

Het concept

Eén van de belangrijkste conclusies uit de rondvraag was: de doelgroep offline en online is verschillend.

Offline wil Amate potentiële bewoners aanspreken, maar online ligt de focus op de zorgzame kinderen en de familie van de bewoners, omdat zij actief naar informatie op zoek gaan. Daarnaast hebben ze online ook aandacht voor potentiële medewerkers en het grote publiek.

Amate-case5

De belangrijkste online doelgroep – de zorgzame kinderen en familie – zit met heel wat vragen, maar kunnen we allemaal herleiden tot dé meest cruciale vraag: ‘Hoe gaan jullie met mijn mama of papa om?’.

En daar moest onze digitale communicatiestrategie voor Amate antwoord op geven. Anders zou die niet aanslaan.

Amate-case6

We laten de doelgroep zelf aan het woord. Dat is de kracht van Amate en de kracht van onze strategie.

Uit de workshops met de directeurs bleek ook dat ze, naast de algemene visie van Amate, de eigenheid van hun woonzorgcentrum willen profileren. Dit hebben we slim opgelost door hun nieuwe website in twee niveau’s te bouwen: de homepagina voorbehouden voor Amate en minisites ontwikkelen voor de verschillende zorgorganisaties.

Amate-case7

Sterke storytelling scoort

Authentieke verhalen zijn sterk, daar zit gevoel in en die blijven hangen. Nog een paar redenen waarom we voor storytelling kozen:

  • verhoogd de vindbaarheid in zoekmachines (SEO) en draagt dus bij aan de naamsbekendheid van Amate.
  • vertaalt zowel het leven in een woonzorgcentrum als de visie van Amate op zorg (oorspronkelijke doel van Amate).
  • de verhalen gaan verder dan zorg. Ze gaan ook over de warme en huiselijke sfeer in de woonzorgcentra. Aantrekkelijk voor potentiële bewoners én potentiële medewerkers. Droge tekst zou dit nooit zo sterk kunnen weergeven.
  • verhalen leven en zijn flexibel. De klant maakt er zo veel als hij zelf wilt en verwijdert verhalen wanneer dat nodig is.

Joséphine woont in Amandina: “Ik word hier goed verzorgd en dat zie je.”

Amate-case8

Bij verhalen met échte antwoorden horen ook échte foto’s. Daarom trokken we die zelf, want natuurlijke en eerlijke beelden spreken en stralen warmte uit. We namen ook buitenfoto’s van de woonzorgcentra.

Amate-case9

De website bestaat uit twee niveau’s: enerzijds Amate en anderzijds de vijf woonzorgcentra opgebouwd uit verhalen en informatie over het zorgaanbod en de faciliteiten.

Dit heeft als voordeel dat ieder woonzorgcentrum met zijn eigen URL kan communiceren. Maar ook dat ze vacatures onder de aantrekkelijke vleugels van het merk Amate kan verspreiden.

De sitestructuur is gebruiksvriendelijk, eenvoudig en duidelijk. Gemaakt voor de doelgroep van 55+.

Op de homepage staat er links een sidebar met grote knoppen die de vijf woonzorgcentra overzichtelijk weergeeft. De navigatiebalk maakt duidelijk of je op de homepagina van Amate of op de landingspagina van een vestiging bent.

Amate-case10Amate-case11

Like what you see? Share your love.

Pieter

Benieuwd naar wat we voor jouw merk of organisatie kunnen betekenen?

Neem contact op voor een vrijblijvende babbel. De koffie staat klaar!

Dit kan je ook wel interesseren

Blue Rabbit

De digitale heruitvinding van ATAG

Wat we doen?

Nooit meer intern e-mailen dankzij Slack