Wat we doen

“We will help you grow your business.”

Als digitaal communicatiebureau doen we in euhm… communicatie. In marketing. Noem het voor ons part gewoon ‘reclame’ als dat voor jou beter bekt. Een website, facebookpagina of Adwords campagne zijn een aantal vormen waarmee we die reclame ‘verspreiden’.

Maar eigenlijk draait het niet zozeer om de creatie van een reclame-campagne, een beeld, actie of een slogan. Het draait om de boodschap die je naar buiten wilt brengen. En het effect dat die boodschap moet hebben op zijn ontvanger. En vooral welke impact dat effect dan weer op jouw organisatie heeft.

Dan brengt reclame op. Dan helpt het de ontvanger en jouw organisatie vooruit.

Marbles helpt je bij ieder aspect van digitale communicatie.

Uiteindelijk is een website een website, maar er echt iets mee doen, is begrijpen hoe communiceren in een digitale wereld werkt.

Bepaal je koers…

Je strategie vertelt ons hoe we vanuit jouw behoeftes jouw doelstellingen gaan realiseren. Als er nog geen strategisch plan op tafel ligt, werken we dit samen uit door keuzes te maken. Hierbij houden we onder andere meer rekening met:

  • de inhoud van je boodschap en tot welke actie die moet leiden.
  • waar je doelgroep zit en op welk kanaal je boodschap het best tot z’n recht komt. Zoals je op de Conversation Prism van Brian Solis ziet, heeft ieder medium een duidelijke functie.
  • de vorm waarin je boodschap het best overkomt.
  • de kanalen en tools die je nu al gebruikt en welke rol ze in de nieuwe strategie kunnen spelen.
  • vereisten/redenen om voor een bepaalde technologie of CMS te kiezen.

Zodra die knopen doorgehakt zijn, weten we haarfijn wat de scope is en hebben we een duidelijk overzicht van alle projecten en to do’s. Daarmee stellen we prioriteiten. Hoe? Door rekening te houden met de verwachte impact en het vooropgestelde budget. Deze aanpak sluit naadloos aan op onze scrum methodiek.

The conversation prism

… and be creative!

Een strategie op zich volstaat niet, ook al is die steengoed. Omdat, geef toe, het eigenlijk maar droge kost is. Bij Marbles creëren we daarom bovenop ons plan een creatief idee om die strategie uit te rollen. Dit gaat over de manier en in welke vorm(en) we jouw boodschap zullen overbrengen naar de eindgebruiker. En het is die peper & zout die gesmaakt zal worden en tot resultaten zal leiden.

Prikkelen met content

De boodschap overbrengen, doen we door content te creëren die inspireert en converteert. Denk hierbij aan tekst, (video)beelden en illustraties. Afhankelijk van de doelgroep en zijn behoefte, en het kanaal waarop de boodschap gepubliceerd wordt, passen we de vorm aan.

Spread the word!

Eens de content er staat, verspreiden we die op je bestaande kanalen. Of we kiezen voor nieuwe kanalen. Die keuze maakten we al tijdens de strategie-fase.

We delen de kanalen op in 3 categorieën, die elk hun eigen aanpak hebben:

  • Je website: een webpagina blijft een belangrijke plaats om je boodschap op te plaatsen en om gebruikers te laten converteren. We bekijken samen hoe we je website kunnen optimaliseren of een nieuwe website kunnen maken.
  • Social media: met social media kan je je bereik aanzienlijk vergroten. Een uitgedokterd social media plan is wel een vereiste.
  • E-mail: er is niets zo persoonlijk als een e-mail. We besteden aandacht aan ieder woord, iedere link en iedere call to action, omdat die van groot belang zijn om je klant te overtuigen van jouw boodschap.

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) en advertenties (SEA) brengen we meer gebruikers naar die kanalen.

Kvraagetaan

We brengen zoveel mogelijk gebruikers naar de geselecteerde kanalen met als ultieme doel ze te laten converteren. We willen dat ze iets doen zoals een bestelling plaatsen, een contactformulier invullen of een facebookpagina liken. Een gebruiker die zo’n actie uitvoert, brengt met zijn conversie een relatie tot stand tussen jouw merk en zichzelf.

Investing in us adds to your bottomline.

Die relatie draagt bij tot de reputatie en naamsbekendheid van jouw merk. Op die manier draagt onze strategie bij tot de groei van jouw onderneming.

Let’s evolve!

Pieter

Interessant verhaal? Wil je weten hoe we dat voor jou zouden aanpakken?

Spreek eens af met Tom