Een frisse marketing-strategie van A tot Z

Marketing, het is een brede term die vaak meer vragen oproept dan ze beantwoordt. Een beetje zoals de gemiddelde PowerPoint-presentatie op de middelbare school dus. Een marketingstrategie opzetten uit het niets, da’s voor velen een nóg groter raadsel. Gelukkig weten wij hier wel raad mee. Hoi, wij zijn Marbles. Marketingstrategen, tot uw dienst!

Neem contact op

Wie ben je écht?

Je strategie staat of valt bij het verhaal dat je te vertellen hebt. Eentje waarin je je bedrijfsidentiteit kan herkennen en die via de juiste kanalen bij je doelgroep terechtkomt. Zo’n unieke identiteit uitwerken is vaak de eerste taak. Een digitaal paspoort, inclusief strakke purpose die helemaal rijmt met waar je als organisatie voor staat. Je identiteit is een uniek stukje DNA en werkt als een magneet voor nieuwe klanten, werknemers en partners.

En dan is er nog data. Keiharde cijfers die we met liefde omarmen om zo je doelgroep in kaart te brengen. Wie zijn ze? Hoe kunnen we hen bereiken? Wat doe je nu al goed in de digitale wereld? Wat gaan we beter doen? Je identiteit is de emotionele kant van je strategie, het onderzoek is dan weer pure logica. Samen gaan ze hand in hand.

Strategie planmaken

De weg van je marketing-strategie

Goe, we zijn er klaar voor mannekes.’ Jeroen Meus verwoordt het treffend. De volgende stap is – met de verworven kennis & messcherpe identiteit – de weg naar je doelen uitstippelen. Je verhaal vertellen dus. 

Samen met jou nemen we het volledige te volgen traject onder de loep. Waar leggen we de voor jou zo belangrijke prio’s? Maken we eerst werk van een gloednieuwe website? Of wil je je partners meer aanspreken? Is stappen zetten met je werkgeversmerk – employer branding voor intimi – de juiste zet? Je kan op Marbles rekenen om je hierin te adviseren.

Creaties campagnes

Pitbull of chihuahua?

Je hebt die felbegeerde strategie nu op papier staan, inclusief de prioriteiten die je besluit op te pakken. Nu komt het erop aan om je strategie te bewaken. Vanzelfsprekend? Zeker. Makkelijk? Mwah, dat iets minder.

Je moet tenslotte de invulling in het oog blijven houden. Zie je strategie als een recept. Als je de ingrediënten en bereiding niet respecteert, kan je moeilijk het beloofde eindresultaat verwachten. Besluit je halverwege je frambozenijs er een paar teentjes knoflook aan toe te voegen? Dan zal vermoedelijk alleen je hond het lekker vinden. Dit geldt ook voor je strategie. 

Bewaak je marketingstrategie dus maar goed, al hoeft bijsturen zeker niet onbespreekbaar te zijn. Vooral als dat is waar de eerste resultaten op wijzen. Maar over het algemeen geldt: blijf op het pad dat je met je strategie hebt gekozen. 

Bij Marbles zijn we de bedenkers, maar ook de bewakers van je marketingstrategie. Beetje pitbull, beetje chihuahua. Of full-time border collie? Weten wij veel, we runnen geen hondenschool. Marketing, daar weten we meer over.

Foto tim tom

Ready, set, go!

Zo, toen hadden we alles om van je strategie realiteit te maken. Scherpe pen voor een nóg scherpere blog? Check. Flitsende designs waar je broekspijpen van opkrullen? Check! Social posts die zelfs je tante in Amerika deelt met haar netwerk? Driedubbel check! Oh ja, de nodige online advertenties doen we er ook nog bij. Zomaar, omdat jij het bent.

Het grotere plaatje van je strategie blijft intussen centraal staan. Steeds met je doelen in het achterhoofd, dus. Dan komen we ergens. Voor jou, maar vooral, mét jou. 

Tijd om jouw marketingstrategie eens te (her)bekijken? Bij Marbles maken we daar altijd tijd voor. Maar niet al te lang. We hebben véél border collies om uit te laten.

Strategie inkaartbrengen

En nu? Tijd voor rendez-vous chez nous!