Bureaustoelen3

Transfert

Creatieve 360° campagne voor Transfert om verkoop te verhogen

Transfert staat al jaar en dag bekend in Kontich en omstreken voor zijn kantoorbenodigdheden, kantoormeubilair en computersupplies.

Met het hybride en nieuwe werken beseften we allemaal dat het belangrijk is om een goede bureaustoel te hebben in je home office én op kantoor. Daarom rolden we met Transfert een B2B én B2C campagne uit om bureaustoelen extra in de kijker te zetten in de maand juni. Lees hoe we te werk gingen.

Neem contact op
Strategie- Design- Social media- Advertising- copywriting- Strategie- Design- Social media- Advertising- copywriting-

Een sterk concept

Een goede campagne vertrekt altijd vanuit een sterk concept. We wilden de doelgroep aanzetten om hun oude en versleten bureaustoel te vervangen door een kwalitatiever exemplaar – ergonomisch heeft dat alleen maar voordelen. Om mensen te stimuleren dat te doen, gaven we klanten de mogelijkheid om hun oude bureaustoel in te ruilen voor een mooie korting op hun nieuw exemplaar.

Contacteer ons en vraag naar je eigen campagne

63%

stijging in verkoop bureaustoelen

Een gerichte 360° aanpak

Dat we bij Marbles geloven in een 360 graden marketingaanpak, hoeven we je waarschijnlijk niet meer te vertellen. Voor de bureaustoelencampagne’ van Transfert werkten we een doordachte strategie uit waarbij we zowel on- als offline kanalen inzetten.

Op deze manier bereikten we de juiste doelgroep via verschillende belangrijke touchpoints’ – de momenten waarop een consument interactie heeft met je organisatie. Je behaalt je doelstellingen wanneer je op de juiste momenten de juiste mensen bereikt, met de juiste boodschap. We geven jullie inzicht in onze mediamix voor de campagne van Transfert.

Online aanpak

Via een mailcampagne brachten we de bestaande Transfert-klanten op de hoogte van de actie. Hierbij spraken we de klanten persoonlijk aan en stuurden we later nog een herinnering. De mailtjes brachten de klanten ook naar een landingspagina waarop ze meer informatie konden vinden. Andere (online) wegen die naar deze landingspagina leidden, waren een banner op de website, social media posts en advertenties op Facebook en Instagram. Hierbij testte we de instroom via ads met algemene informatie over de campagne versus ads met specifieke bureaustoelen.

Offline aanpak

Niet alleen bovenvermelde online kanalen bieden opportuniteiten, maar ook de offline wegen leiden naar Rome… euhm, Transfert. Denk maar aan de banner die we ontwierpen voor de buitengevel van de winkel of de affiches die we er ophingen. Verder zorgde de advertentie in De Zondag er ook voor dat potentiële klanten in de buurt (Antwerpen zuidrand) de weg naar Transfert vonden.

Een mooi resultaat

Deze 360° campagne heeft heel wat mensen aangezet een bureaustoel te kopen. In totaal verkocht Transfert 181 stoelen. Dat is een stijging van 63% ten opzichte van de verkoopcijfers van bureaustoelen vorig jaar. Daarbij won Transfert ook aan naamsbekendheid: online bereikten we bijna 90.000 personen in de omgeving van Kontich en kenden we een stijging van bijna 3% aan nieuwe website gebruikers.

Wil je ook marketingondersteuning?

Neem contact op