03 Vasco

Vasco Keukens & Interieur: Wanneer blind vertrouwen leidt tot een samenwerking om handen en vingers bij af te likken…

Vasco Keukens & Interieur is een Vlaams familiebedrijf met meer dan 40 jaar ervaring. Het familiebedrijf heeft een duidelijke missie: droomkeukens en -interieurs maken. Voor iedereen. Om dit te communiceren, klopte Vasco in 2002 bij ons aan.
Wat we doen
Marbles tilt Vasco Keukens & Interieur als partner naar een hoger niveau dankzij een duurzame en jarenlange samenwerking.
Sector
Keukens en interieur
Competenties
(campagne)strategie — content marketing — copywriting — eventplanning — webcreatie

Er was eens een briefing…

“Kunnen jullie voor ons een nieuwe website maken?”
“Tuurlijk, da’s zeker, da!”

Maar Marbles zou Marbles (of, ja, WEBS, indertijd, hé) niet zijn, mochten we niet een stapje verder gaan dan dat.

Want naast een sterke website is er ook nood aan een samenhangend verhaal. Daarom hielden we ons niet aan die initiële briefing uit 2002 (oeps, sorry!).

Foto 1 Template Briefing

BRIEFING

… die initieel over webdevelopment ging…

Die website kwam er natuurlijk wel. En zelfs meer dan één. Waarom”, vraag je? Omdat we oog hebben voor de laatste webdevelopmenttrends — en altijd de gebruikservaring van de bezoeker voorop zetten. 

Zo zijn we vandaag aan de vierde website toe… en ook deze is nog niet af. Maar da’s perfect zo, want websites moeten constant vernieuwen, verbeteren en groeien.

Let’s evolve, weet je nog?

Wireframes

Een knappe website is één ding. Maar het is niet alles. Daarom zetten we vanaf 2004 sterk in op social media en advertising, zodat bezoekers (online) de weg vinden naar Vasco Keukens & Interieur.

Maar… hoe doe je dat concreet?

DEVELOPMENT

… maar uitgroeide tot contentstrategie.

Customerjourney

Alles begint bij klantinzicht. Daarom verdiepten we ons in de leefwereld van die eindgebruikers. Wat zoekt iemand die een nieuwe keuken wil kopen? In de eerste plaats inspiratie, informatie en ondersteuning! Da’s toevallig… hebben we! 

Inspirerende en informerende blogs werden de leidraad in onze contentstrategie. We verspreidden deze content op Instagram, Pinterest en Facebook.

Via onze social mediakanalen ontdekten we dat de klanten écht fier waren op hun nieuwe Vasco keuken. Samen met dit inzicht geloofden we in de authenticiteit van klantenfoto’s

En, ja. Zo werd 1 + 13. Vasco klanten kunnen hun nieuwe keuken doorsturen met de hashtag #mijndroomkeuken. Ze evolueerden van klant naar ambassadeurs. Deze foto’s komen op de website terecht én deelnemers maken zo kans op een waardebon van 200 euro.

Mijndroomkeuken

CONTENTMARKETING

Websitebezoekers stegen via digitale marketing…

Aangezien we de website blijven evalueren, verbeteren en optimaliseren, is het nodig om ook hetzelfde te doen op vlak van de (digitale) prestaties. Het doel? Conversies en websitebezoekers verhogen. En dit hangt samen met relevante content.

Om te weten wat dan precies relevant was, deden we een keywordonderzoek. Op basis van de resultaten schreven we landingspagina’s en blogs, waardoor de SEO-score van de Vasco website de hoogte inging (en ook de bezoekers in de showroom stegen!).

Communicatie is een samenhangend verhaal. Zowel online als offline moet het (keuken)plaatje kloppen. Maar dit was in 2015 nog niet het geval. Hoog tijd om daar verandering in te brengen.

Lijnvillers

… én offline communicatie!

Binnen onze samenwerking stelden we één en hetzelfde doel voorop: de doelgroep inspireren.

Daarom trokken we onze online inspanningen door naar het offline luik. We serveren je… het Vasco magazine! Zo’n 70 pagina’s bomvol keukens en interieur (duh), maar ook recepten, getuigenissen, interieurtrends en tips die de klant helpen en ondersteunen in de zoektocht naar een nieuwe keuken.

Vascomockup Magazine

STRATEGIE

Zo kregen klanten blind vertrouwen in Vasco Keukens & Interieur

Binnen Vasco Keukens & Interieur leeft er blind vertrouwen in de expertise van hun eigen keukenspecialisten en binnenhuisarchitecten. Maareuh… bestaat dit blinde vertrouwen ook bij de klant? Dit zette ons aan het denken.

*PING* Een idee.

Win een keuken die je nog nooit gezien hebt!’

Zou dat niet mooi zijn? Dit was het begin van onze Blind Gekocht campagne. We zetten een wedstrijdpagina op poten, creëerden een huisstijl, maakten online advertenties op en communiceerden de wedstrijd via social media, nieuwsberichten en beursstanden.

Campagnebeeld

Het resultaat? 450 inzendingen van enthousiastelingen die het ontwerp en de plaatsing van hun nieuwe keuken volledig uit handen wilden geven.

We onthulden de tien finalisten tijdens een exclusief event in de Vasco showroom. Bij Marbles namen we de volledige organisatie op ons: van uitnodigingen en mailings, tot ontvangst en fotografie.

Eventfotos

De 10 geselecteerde finalisten doorkruisten vervolgens heel België om die droomkeuken in de wacht te slepen. Flyers, FB campagnes of stedentochten: je kan het zo gek niet bedenken. De wedstrijd begon een eigen leven te leiden op sociale media.

Facebookcollage

De campagne heeft niet alleen de naamsbekendheid van Vasco Keukens & Interieur een boost gegeven, maar zorgde ook voor heel wat waardevolle leads.

CAMPAGNESTRATEGIE & EVENTPLANNING

En daar stopt het natuurlijk niet...

Aan het communicatieverhaal van Vasco komt geen eind. Dagdagelijks zetten we ons in om klanten van Vasco Keukens & Interieur te inspireren. We sturen de strategie en (on- en offline) communicatie constant bij, zodat de onderneming kan blijven groeien: social media, media buying, advertising, contentmarketing, conversation management… het hoort er allemaal bij. 

Al jarenlang zijn Marbles en Vasco trouwe partners en dat zien we niet anders in de toekomst.

Loadermarbles