Design - Web Development- Design - Web Development-

Toerisme Vlaanderen: campagne om gastvrijheid te stimuleren

Toerisme Vlaanderen zet zich in voor de duurzame ontwikkeling van de toeristische sector in Vlaanderen en Brussel, met oog op meer economisch rendement, tewerkstelling en sociaal welzijn.

Met de campagne Wij gastvrij, jij blij” wil de overheidsdienst horecazaken stimuleren om meer aandacht te besteden aan families met kinderen en mensen met een beperking. Sterrenchef Gert De Mangeleer is het gezicht van de campagne.

Inspirerende campagnesite

In samenwerking met opdrachtgever Choco, die aan de slag ging met het idee achter de campagne, ontwierpen en ontwikkelden we de campagnesite. Die moest vooral inspireren. Hoe? Met video’s en heel wat tips & tricks, recht uit het werkveld. Kortom: content die je als horecaondernemer goesting doet krijgen om een extra inspanning te doen. Zij die overtuigd zijn kunnen online een gratis campagnepakket aanvragen of brochures downloaden om zelf mee aan de slag te gaan.

Applicatie om gastvrijheid te meten

Maar voordat dat de campagne afgetrapt werd, wou Toerisme Vlaanderen graag weten hoe het gesteld is met de gastvrijheid van Vlaamse en Brusselse horeca-uitbaters. Dat zochten ze uit op Horeca Expo, dé beurs voor horeca en grootkeuken in Vlaanderen, door bezoekers een korte quiz te laten invullen op een iPad. Op die manier konden ze de data verzamelen die ze nodig hebben.

Die quizapplicatie moest zo snel mogelijk opgeleverd worden, want Horeca Expo ging enkele weken later al van start. Een pittige uitdaging waar we met het hele team meteen de schouders onder zetten. Resultaat? De app was in minder dan een week gebruiksklaar!

En nu? Rendez-vous chez-nous!