Technopolis

Technopolis

Technopolis digitaliseert met de hulp van Marbles

Technopolis is het Vlaamse doe-centrum voor wetenschap en technologie in Mechelen. Ondertussen ondersteunen we hen al sinds 2014 als marketingcollega. Binnen die samenwerking hebben we ook nauw contact met de andere partners van Technopolis om samen doelstellingen te realiseren.


Het Technopolis-team gaat elke dag in dialoog met de bezoekers. Ze tonen aan dat wetenschap en technologie relevant én belangrijk zijn in ons dagelijkse leven. Daar helpen we hen graag bij.

Dat wil ik ook!
Design- development- Social media- Advertising- Strategie- Design- development- Social media- Advertising- Strategie-

Bezoekers dicht(er) bij wetenschap en technologie brengen

Technopolis wil kinderen en jongeren inspireren. Om de doelgroep te bereiken met de juiste boodschap, schakelden ze onze hulp in. Aan het begin van onze samenwerking was de doelstelling heel duidelijk: 300.000 bezoekers naar het doe-centrum brengen. Om dat te doen, gingen we stap voor stap aan de slag.

Ook aan de slag met Marbles?

300.000

jaarlijkse websitebezoekers

+15%

ticketverkoop in de zomermaanden

Gebruiksvriendelijke website met gestructureerd aanbod

Kinderen, jongeren, scholen, gezinnen en bedrijven: allemaal mensen die de weg naar het doe-centrum moeten vinden met als eerste stap de website ontdekken. We bouwden in 2014 de bestaande website uit tot een nieuw en gebruiksvriendelijk platform. We structureerden het aanbod op een duidelijke, intuïtieve en aantrekkelijke manier.

Bezoekers inspireren en motiveren

Mensen houden van verhalen. Daarom inspireerden we de doelgroep met fijne en informerende content over, onder andere, proeven die je thuis kan proberen, activiteiten en weetjes. Die info verspreidden we via de website (SEO-proof), mailings, social media en SEA-campagnes.

De juiste boodschap naar de specifieke doelgroepen brengen

Via gerichte campagnes inspireerden we ouders om hun kinderen nuttig en plezant bezig te houden. Hierbij speelden we in op het weer, vakantieperiodes en andere herkenbare situaties. Kinderen zelf kregen toffe visuals en video’s te zien waarin ze het plezier van Technopolis (online) konden ervaren.

Een voorbeeld hiervan is deze zomercampagne waarmee we 15% meer bezoekers naar het doe-centrum kregen ten opzichte van de zomer ervoor. Door de boodschap af te stemmen op het beoogde publiek, behaalde Technopolis de vooropgestelde bezoekersaantallen, nl. 300.000 op jaarbasis.

FOTO-Technopolis

1 miljoen mensen online bereiken

Technopolis digitaliseert en Marbles ondersteunt hen om dat op een juiste manier te doen. De nieuwe doelstelling van Technopolis is om 1 miljoen mensen online te bereiken.

Ook ondersteuning nodig?

Online ticketverkoop mogelijk maken

Een belangrijke stap binnen de digitale evolutie van Technopolis? Online ticketverkoop mogelijk maken. Zo kunnen gezinnen, scholen en bedrijven online hun bezoek inplannen. We bepaalden mee de strategie en ontwikkelden het platform.

Thuis Technopolis ervaren

Hoe stimuleer je kinderen en jongeren thuis om meer te leren over techniek en wetenschap? Volgens ons via de proefjesdatabase. We voegden deze fijne optie toe en brachten Technopolis zo tot in de woonkamer van elke websitebezoeker. Verder maken we o.a. blogs, videoreeksen, TikTok tours en online workshops mogelijk op de website.

Technopolis op verplaatsing

Hoe zalig zou het zijn als je de beleving van Technopolis ook op school of in de buurt kan ervaren? Een idee dat realiteit werd. We ontwierpen overzichtelijke kalenders met activiteiten en maakten het mogelijk om Technopolis uit te nodigen op verplaatsing, in scholen en bedrijven.

Al jaren vertrouwen wij op Marbles om onze website technisch in topvorm te houden. Als een goed geolied team bepalen we samen de strategie en brengen zij vervolgens de bal (of de knikkers) aan het rollen. Samen zijn we er altijd in geslaagd om onze webbezoekers een instant wow-gevoel te geven, hen visueel te prikkelen om ons diverse aanbod te verkennen en hen uiteindelijk te overtuigen om een aankoop of reservatie te doen. Dat is een proces dat nooit stopt. Zo zijn we nu al volop bezig met het uitwerken van een nieuw design en een nieuwe structuur die het veelzijdige Technopolis van morgen reflecteert.”

- Esther, marketingverantwoordelijke Technopolis

Wil je ook marketingondersteuning?

Yes, please!