mato gevelbekleding

Mato

Gloednieuw gevelbekledingmerk in de markt zetten 

Alu-Coating is gespecialiseerd in het bewerken van aluminium. En nog niet zo heel lang geleden, kwamen ze op het idee om zélf aluminium gevelbekleding te ontwikkelen. Onder de naam Mato ontstond zo het innovatief kliksysteem van aluminium latten.

Bart en Guido van Alu-Coating kwamen bij ons terecht om dit nieuwe product in de markt te zetten. Naam en logo hadden ze al, de rest werd onze uitdaging. We geloofden in het merk én hadden de kennis in huis. Met veel goesting gingen we aan de slag.

Ook op zoek naar ondersteuning?
Strategie- Design- copywriting- development- Social media- Advertising- Strategie- Design- copywriting- development- Social media- Advertising-

Juiste doelgroep bepalen, benaderen én inspireren

Bij de bouw van een woning zijn er verschillende belangrijke partijen: architect, consument en aannemer. En het waren dan ook deze mensen die wij moesten inspireren met alle mogelijkheden van Mato…

Ook op zoek naar inspiratie?

60%

van de architecten die een stalenbox ontvangen, doen een aanvraag

600

aanvragen per jaar

Architecten bereiken

In de eerste fase focusten we ons op de architecten. Zij zijn de beslissingsnemers in de ontwerpfase en willen werken met kwalitatieve materialen. Van zodra zij overtuigd waren van Mato, kwamen er ook meer en meer realisaties die we konden gebruiken om consumenten te inspireren en nieuwe plaatsers te vinden. 

Testen, analyseren en bijsturen

Een nieuw product in een onbekende markt lanceren, dat vraagt om voorzichtigheid. Daarom kozen we voor een slimme aanpak: met beperkt budget lanceerden we een compacte site met sterke SEO-copy. Het doel? Bewijzen dat Mato levensvatbaar is. Via kleine campagnes bekeken we welke boodschap, kanaal en design het beste resultaat opleverden. Analyseren, bijsturen en opnieuw testen: zo genereerden we relevante contactaanvragen.

Staalaanvragen stimuleren

Eens een architect in aanraking komt met Mato, is hij/​zij helemaal overtuigd van de kwaliteit en de meerwaarde”, was onze assumptie. Daarom lanceerden we een minicampagne met als doel architecten aan te sporen om een gratis stalenbox met de verschillende Mato-profielen aan te vragen. Op een maand tijd hadden we al meer dan 50 aanvragen. In een latere fase contacteerden we deze potentiële klanten opnieuw, met als doel hen te activeren. En ja hoor, maar liefst 60% van de aanvragen resulteerde in een verkoop.

Doeltreffende location based ads

Al snel kwamen de eerste projecten binnen. Deze plaatsten we als inspirerende referenties in de kijker via blogs, cases en advertenties. We geven een voorbeeld van Gevelbeurs’, een beurs voor alles wat te maken heeft met gevelbekleding. We wilden geen budget vrijmaken voor een grote stand, maar gingen op zoek naar een creatieve oplossing. Via location based facebook ads targetten we de bezoekers van de beurs op basis van hun locatie om hen zo in contact te brengen met ons product. Ook voor de vakbeurs Achitects@Work zetten we location-based ads op: een budget van 247 euro zorgde voor een bereik van 190.080 architecten en 225 clicks naar de website.

starbucks

Internationaal succes

Na de succesvolle experimenten en campagnes, waren we klaar om de wereld verder te veroveren… ditmaal met meer inspirerende content en realisaties.

Ik wil dat ook!

Pinterest en e‑mailmarketing als lead generators

Onze converterende advertenties op LinkedIn en Adwords resulteerden in enorm veel staalaanvragen. We stuurden deze ads constant bij op basis van analyses. Toen we ook Pinterest inzetten als lead generator, bereikten we nog meer consumenten, plaatsers en architecten van over de hele wereld. NIet zo heel gek: dit medium is dan ook uitermate geschikt voor wooninspiratie en ‑design.

Bovendien zetten we e‑mailmarketing in om leads te transformeren tot klanten. We gaven potentiële klanten, op het juiste moment én op basis van hun behoefte, de nodige inspiratie en informatie. Zo bepaalden we een succesvolle mix van kanalen en boodschappen.

Inspireren over landsgrenzen heen

België werd duidelijk te klein voor het succes van Mato. We verkenden de Nederlandse markt via o.a. Pinterest, LinkedIn en architectenweb​.nl met ads gericht naar architecten en plaatsers. Onze noorderburen onthaalden Mato met veel enthousiasme en de aanvragen gingen in stijgende lijn, waarna het internationale succes zich verder verspreidde in o.a. Luxemburg en Amerika.


Marbles had vertrouwen in Mato – en dat vertrouwen kregen we dubbel en dik terug dankzij dit project. En mede dankzij het succes van Mato, heeft het team van Alu-Coating zijn productgamma ondertussen uitgebreid met meer aluminium toepassingen zoals spatwanden en voorzetkaders. Ook voor deze innovaties zetten we ons in zoals een echte collega.

Marbles heeft Mato mee op de kaart gezet. Zonder hen waren we nooit zo hard en zo snel gegroeid.” – Bart, Alu-Coating

Wil je ook marketingondersteuning?

Neem contact op