Bruynseels-Vochten case | Marbles
Bruvocase

Bruynseels-Vochten: hoe de websitebezoekers en — conversies de hoogte ingingen

Bruynseels-Vochten, een gevestigd familiebedrijf gespecialiseerd in ramen en deuren, stond rond 2002 voor onze… deur. Of wij hun website konden verzorgen? Zeker. Meer dan dat ook. ​“Werd het een succesverhaal?” Daarvoor moet je verder lezen hé. Een tipje van de sluier: ze openden ondertussen een tweede showroom. Naast Kalmthout kan je hen nu ook vinden in Ekeren. Soit. We vallen met de deur in huis: Bruynseels-Vochten zag zijn aanvragen stijgen en onze website won zelfs een FeWeb award.
Wat we doen
Een transparante communicatiestrategie
Sector
Ramen en deuren
Competenties
content marketing — copywriting — strategie — webcreatie

Er was eens een briefing…

F07A3077

Binnen de sector van ramen en deuren vragen potentiële klanten meestal verschillende prijzen op bij een handvol partijen. Je zou ervan versteld staan hoeveel factoren een rol spelen bij de keuze van nieuwe ramen en deuren. Voor Bruynseels-Vochten waren deze offerte- en contactaanvragen belangrijke KPI’s (Key Performance Indicators). Stap één om deze KPI’s te kunnen realiseren? Gevonden worden door de klant in de zoekmachines.

… die uitgroeide tot een contentmarketing strategie…

Potentiële klanten die op zoek zijn naar ramen en deuren moeten een antwoord krijgen op hun vragen. Dat is de reden waarom we hen via inspirerende en nuttige content willen overtuigen van de expertise bij Bruynseels-Vochten. Het doel? De doelgroep informeren, educeren en inspireren.

Hoe kan je je huis het beste isoleren? Waar moet je rekening mee houden bij de aankoop van ramen en deuren? Kies je best voor PVC of aluminium en wat is dan juist het verschil? We inspireerden en gaven antwoorden op vragen waar mensen écht mee zaten. 

… waardoor we bovenaan de zoekresultaten in Google terechtkwamen.

Twee

Met behulp van een sterke SEO- en SEA strategie zorgden we ervoor dat deze content (organisch en tegen betaling) gevonden werd door potentiële klanten. Dit in combinatie met onze inspanningen op social media, zorgde voor extra bekendheid van Bruynseels-Vochten alsook een stijging in contact- en offerteaanvragen.

Aan de hand van de keywordanalyse en -onderzoek stelden we Google Search en Display advertenties op en gingen we door met het schrijven van blogs, landingspagina’s en realisaties. 

CONTENT MARKETING & COPYWRITING

Tijd voor een nieuwe website...

Inspirerende content is een goed begin, maar een gebruiksvriendelijke website waarop deze content verzameld staat, is minstens even belangrijk.

Al snel ontdekten we dat de vorige website niet meer voldeed aan de eisen van de gebruiker van vandaag. Daarom bouwden we een nieuwe awardwinning website en behaalden zo zelfs een bronzen podiumplaats op de FeWeb awards. Whoopwhoop!

Feweb Award Marbles

… maar daar stopt het niet! 

Site3

Content is on point’. Die nieuwe website is aan het blinken. Maar daar stopt het niet (de titel verklapte het al, oeps). 

We merkten dat vele klanten tevreden zijn met de producten en diensten van Bruynseels-Vochten. Hier zagen we heel wat potentieel in. 

Dankzij geautomatiseerde mailings activeerden we slapende’ klanten en gaven we hen inzicht in het volledige aanbod bij Bruynseels-Vochten: denk aan rolluiken, zonnewering, veranda’s en garagepoorten. Cross-selling on point!

WEBCREATIE

Actie, reactie!

Last (but not least): we zetten voor Bruynseels-Vochten ook tijdelijke acties, vacatures of campagnes op. De talloze voorbeelden zouden ons te ver brengen, al hang je ongetwijfeld aan onze lippen. (Bescheidenheid is overroepen. Soms. Knipoog). Toch pikken we er een paar uit.

We zorgden er bijvoorbeeld voor dat Bruynseels-Vochten ook bekend werd bij onze noorderburen. We veroverden Zuid-Nederland met een awarenesscampagne die 84.000 mensen bereikte. Nou, ‘helemaal mooi’!

Daarnaast deed onze Valentijnsactie op Facebook vele hartjes smelten voor de rolluiken van Bruynseels-Vochten. Met deze actie wilden we de rolluiken promoten. Rolluiken associëren we met intimiteit, privacy en genegenheid. Daarom legden we de link met Valentijn: bestel je rolluiken bij Bruynseels-Vochten voor meer privacy met je partner op Valentijn. 

STRATEGIE

En we blijven vernieuwen.

Al jarenlang is Bruynseels-Vochten een trouwe klant. Vertrouwen is voor ons dan ook hét fundament voor een goede (klanten)relatie. We dagen onszelf constant uit om steeds innovatieve en creatieve oplossingen te bieden.

Zo integreerden we onlangs een chatbox. Op deze manier houden we direct contact met de klant en kunnen we meteen acute vragen beantwoorden. Het resultaat? Meer inzicht in de behoeften van de klant. Hier kunnen we dan weer inspiratie uit putten voor onze contentcreatie.

Je hoort het al. We hebben veel ‘goesting’ om nog vele jaren samen te werken met Bruynseels-Vochten.

Loadermarbles