De 5 startups die ons zijn bijgebleven na WebTomorrow, The Future of Digital

Het programma van WebTomorrow op donderdag 16 juni barstte van de interessante sprekers en inspirerende sessies. Daarnaast was er veel aandacht voor startups, en terecht. Hieronder vind je de 5 startups waar we het meeste potentieel in zien. Omdat ze innovatief, beloftevol en creatief zijn.
Webtomorrow

POW 3D DESIGN
Iedereen kent ondertussen Virtual Reality, maar er iets bij voorstellen is niet vanzelfsprekend. We wandelden virtueel door een appartement. Ongelofelijk! We waren daar écht. Dat we in de woning de kleur van de zetel en de keuken konden kiezen, biedt zeer veel mogelijkheden voor de immosector, maar ook in andere sectoren zal dit de komende maanden ingezet worden. Check pow3ddesign.com.

CHESTNOTE
We worden constant overladen met digitale berichten via verschillende platformen, en altijd op momenten dat het niet past of er niet toe doet. De ontvanger consumeert dan ook zoveel info en daar moet je als bedrijf weten uitspringen. Met Chestnote kies je wanneer, en zelfs waar, iemand een bericht leest. Zo stuur je je klanten een korting die ze pas kunnen zien wanneer ze in de winkel staan. Bijzonder relevant. Alleen moeten ze wel weer een extra app downloaden. Ga naar chestnote.com voor meer info.

KAZI
Hoe trek je jong talent aan en hoe zorg je voor de perfecte match? Via Kazi, een soort Tinder voor jobs. Als er genoeg studenten registreren, zijn wij ervan overtuigd dat de bedrijven zullen volgen. Wij gaan het alvast testen met onze vacature voor Technical Lead. Heb jij ook een vacature? Plaats ze gratis op www.kazi.be.

SOCIALSEEDER
Je bent als bedrijf of merk steeds op zoek naar ambassadeurs, vooral voor digitale mond-tot-mondreclame. Maar hoe pak je dat nu juist aan? SocialSeeder helpt je daarbij. Ontdek de mogelijkheden op www.socialseeder.com.

INFLUO
Veel influencers worden betaald of krijgen gratis producten om te schrijven over een merk of product. In een tijdperk waar content King is, zal dat nog wel enige tijd zo blijven, maar influencers zoeken is zeer tijdsintensief. Een platform dat influencers in kaart brengt, heeft dan ook potentieel. Cruciaal is wel dat er voldoende influencers zich aanbieden. Net zoals bij kazi voor studenten. Ben jij een influencer of als brand op zoek naar mensen met een enorm bereik? Eén adres: www.influo.be.

Aan goesting om te ondernemen is er in België alleszins geen gebrek!

Tot slot delen we nog een paar straffe uitspraken die na WebTomorrow zijn blijven hangen:

  • Binnen 18 maanden is Virtual Reality mainstream.
  • Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet.
  • De 7 belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle innovatie zijn: Dream, Innovate, Product, Culture, Talent, Focus en Fun.
  • Als je op zoek bent naar extern Venture Capital, hou er dan rekening mee dat een businessplan vereist is, maar dat het amper gelezen zal worden.
  • Ga verder waar anderen stoppen!