Content

Wat is content waard?

‘Content is king’, het is een gevleugelde uitspraak. Maar is dat ook zo?

Content = wegwijzer?

Content strategie, content marketing, branded content, content management, SEO copywriting, storytelling …

Waar content eerst niet de aandacht kreeg die het verdiende, wordt het vandaag overschat. Of misbegrepen. De content zelf is niet waar de waarde zit. Content wijst de weg naar wat van waarde is. Het web bestaat uit links en content. Iedereen gebruikt het internet om dingen te doen. We gebruiken woorden (inderdaad, content) om te zoeken, klikken op zoekresultaten (inderdaad, ook content) en scannen na de klik de tekst (ja, content) op de pagina waar we zijn uitgekomen.

Content is dus een wegwijzer. Dat is de echte waarde van content: mensen de weg wijzen naar wat ze zoeken.

Elke dag komen er mensen op je website die zoeken en (profit of non-profit) willen kopen wat jij te bieden hebt.

Mensen bezoeken je website met een reden. Niemand surft zomaar naar je site, niemand opent Google met de idee: Wat zal ik vandaag eens zoeken?”.

Is de content op jouw site een wegwijzer?

  • Geef jij de mensen die jouw website bezoeken de aandacht die ze nodig hebben? Je bezoekers weten wat ze zoeken: help jij het hen vinden?
  • Geeft je website hen het vertrouwen dat jij ze kunt helpen? Je ziet ze niet, maar echte mensen gebruiken je website. En mensen kopen van mensen (niet van websites), die ze vertrouwen.
  • Zorg je voor de klik (letterlijk en figuurlijk) zodat er verbinding tussen de bezoeker en jou/​jouw organisatie ontstaat?

Nieuwsgierig naar meer ? Neem dan zeker contact op met onze content kings én queens!