Een stage bij Marbles als digital content marketeer ? Ik ben er content van!

Ben je benieuwd hoe een stage bij Marbles als digital content marketeer er uitziet? Lees hier Rani haar blog en ontdek wat ze heeft bijgeleerd!

Rani

Hey! Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben Rani Surmont en ik ben 22 jaar. Ik bezit sinds april mijn kersvers diploma voor de postgraduaat digitale marketing en communicatie aan de Ehsal Management School. Een uitdagende hands-on opleiding in hartje Brussel waar je binnen het jaar wordt klaargestoomd voor de real digital world met allerlei professionele projecten. Ik heb door die extra opleiding veel geleerd, maar ik kreeg honger naar meer. Toen ik eind april de schooldeuren definitief achter me toe trok, wist ik dat dit het einde was van mijn oh-zo-mooie studententijd. Het werd dus hoog tijd om het bedrijfsleven te gaan (internet) exploren! (haha).

Maar voor ik het beroepsleven definitief en wel ga omarmen, wou ik eerst nog een stage doen bij een bedrijf dat me al van in het begin aansprak. Ik zocht naar een communicatiebureau dat nauw bij de leerpunten van mijn opleiding aansloot. Een agency waar kwalitatieve digitale communicatie, creatieve vrijheid, teamwork en klanttevredenheid vaste waarden zijn.

Bij Marbles vond ik meteen wat ik zocht. Toen ik ook nog het toffe team en de unieke bedrijfscultuur met de scrum-methode leerde kennen, was ik helemaal verkocht. Wist je dat Marbles zelfs een happiness chief heeft? Flor zorgt ervoor dat het team de good vibes blijft behouden en samen met Product Owner Sylvie zorgt hij voor een duidelijk overzicht van alle taken en doelen!

Let’s evolve my digi-xperience!

Tijdens mijn stageperiode van 2 maanden, werkte ik vooral samen met Content Marketeer Evelien en Internet Marketeer Alexander. Met hen vormde ik meestal één team. Samen begonnen we aan allerlei uitdagende digitale projecten voor klanten zoals Vandersmissen, Technopolis, Vasco Keukens en BESIX park. Mijn stage bij Marbles liet me dus écht toe om mijn passie voor digitale- en content marketing te ontplooien. 

Mijn stage bij Marbles liet me dus écht toe om mijn passie voor digitale- en content marketing te ontplooien.”

Op het vlak van content marketing schreef ik nieuwsbrieven, advertenties, social media posts, landingspagina’s, vacatures, persberichten en blogs voor klanten. Dankzij de opbouwende feedback en handige tips van Evelien, ben ik heel wat wijzer geworden over copywriting. Voor digitale marketing gebruikte ik platformen zoals Facebook Business Manager en Google Adwords. Ik leerde verschillende advertentiecampagnes op te richten en op welke zaken ik zeker moet letten (campagnes altijd onderbreken en nooit verwijderen, hé Alex!). Daarnaast maakte ik kennis met enkele nieuwe online platformen zoals Statamic, Canva, Semrush, WordPress, Slack, Hootsuite, Drupal, Umbraco en Google Analytics.

Naast de gewone werkdagen die uitsluitend voor klanten bedoeld zijn, heb je bij Marbles één keer per maand Marbles Day. Dit is een creatieve dag waarbij er ruimte is voor het team om enkel en alleen voor Marbles te werken of om zichzelf verder te ontwikkelen. Ik greep deze kans om een Google Shopping Certificaat te behalen en interne lessen mee te volgen over Google Adwords. Op deze manier blijft het bedrijf groeien en daagt iedereen zichzelf tot het uiterste uit!

Life’s too short to be somebody else, right?

Vanaf dag 1 werd ik met open armen ontvangen in het team. Het waren twee bijzondere onvergetelijke maanden. Ze zijn echt voorbij gevlogen. Persoonlijk was voor mij het allerbelangrijkste dat ik bij Marbles echt oprecht mezelf kon zijn. Als pas afgestudeerde staat de wereld zeer onzeker onder je voeten te shaken. Dat ik me mezelf hier helemaal kon ontplooien zonder een masker op te hoeven zetten, is een opluchting geweest. Het gaf me weer vertrouwen om terug in mezelf te geloven. Als ik iets niet wist, stond het team altijd klaar om me te helpen verbeteren. Bij Marbles hoef je dus niet bang om jezelf te zijn.

Of om het met een heel melige quote te eindigen: be yourself, everybody else is already taken.”

Tips voor de volgende stagiair

Wil je hélemaal in de smaak vallen tijdens je stage? Organiseer dan zeker een hot dog lunch. Alex zal het waarderen! Geen fan van hot dogs? Koffiekoeken van de bakker worden ook altijd enorm op prijs gesteld. Of een ijsje van Gelato Factory smaakt natuurlijk ook! 

Hotdog Rani
Ijs Rani

Bovendien voelde mijn stage bij Marbles ook een beetje als vakantie aan…

Combell Rani

Relaties creëren tussen merken en… Marbles

Om mijn stage in schoonheid af te sluiten, besloot ik om iedereen op een hele persoonlijke manier te bedanken. Na een paar weken bij Marbles, kreeg ik een leuk idee. Ik wou iedereen een klein persoonlijk cadeautje geven. Ik hou ervan als je met merken en producten een verhaal kan vertellen. Het is een leuke knipoog naar één van de kernboodschappen van Marbles: Het draait om de boodschap die je naar buiten wilt brengen. En het effect dat die boodschap moet hebben op zijn ontvanger. Mijn boodschap was dus een persoonlijk cadeautje voor heel het team. Het effect? Iedereen was verrast! Daar deed ik het voor.

Merci Marbles.